انواع ایمپلنت دندان، بریج با حمایت ایمپلنت برای چند دندان

آیا یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید؟ آیا می‌خواهید یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان‌های خود پیدا کنید... در این نوشته سه نوع ایمپلنت دندانی را که می‌توانید برای بازگرداندن لبخندتان دریافت کنید، معرفی می‌کنیم.


ابتدا اجازه بدهید با یک پیشینه مختصر شروع کنیم…


کاشت ایمپلنت دندان چیست؟


ایمپلنت دندانی یک ستون کوچک و تیتانیومی (پیچ) است که از طریق جراحی در استخوان فک شما زیر خط لثه قرار می‌گیرد. این پست با استخوان فک شما ترکیب می‌شود و پایه‌ای پایدار برای ترمیم دندان شما ایجاد می‌کند.


پست ایمپلنت دندان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته شما است. نه تنها مانند یک ریشه با استخوان شما ترکیب می‌شود، بلکه ساختار استخوان شما را نیز تحریک کرده و حفظ می‌کند.


به حالت عادی، فقط یک تاج منفرد جایگزین دندان خراب شده می‌کنند. اما ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند چندین دندان از دست رفته را با بریج و حتی پروتزهای ایمن پشتیبانی کنند.


با مراقبت مناسب، ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند. ایمپلنت‌های دندانی میزان موفقیت ۹۵ درصدی دارند.


به همین دلیل، و مزایای فراوان آن، ایمپلنت‌های دندانی به طور گسترده به عنوان توصیه اول برای جایگزینی دائمی دندان های از دست رفته شناخته می‌شوند.


بنابراین، کدام نوع ایمپلنت دندان برای شما بهترین است؟


سه نوع مختلف ایمپلنت دندان وجود دارد که در این نوشته ایمپلنت دندان چند دندان را معرفی می‌کنیم.


بریج با حمایت ایمپلنت برای چند دندان


جایگزینی چندین دندان: از بریج مبتنی بر ایمپلنت استفاده کنید.



بریج دندان چیست؟


به طور معمول، یک بریج از دو تاج در دو طرف شکاف دندان از دست رفته شما تشکیل شده است که یک دندان مصنوعی در بین آن تاج‌ها نگه داشته می‌شود.


به جای اینکه روکش‌ها به دندان‌ها متصل شوند، بریج‌هایی که از ایمپلنت پشتیبانی می‌کنند تاج‌هایی دارند که به ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.


این فرآیند شبیه ایمپلنت دندان تک دندانی است. با این حال، دندان های از دست رفته در وسط شکاف، ایمپلنت دندانی دریافت نمی کنند.


مزایای یک بریج با پشتیبانی از ایمپلنت این است که می‌توانید چندین دندان از دست رفته را پشت سر هم به طور ایمن جایگزین کنید - بدون هزینه‌ای برای جایگزینی هر دندان.


اما نکته منفی این است که همه دندان‌ها ایمپلنت دریافت نمی‌کنند و بنابراین مقداری توده استخوانی را از دست خواهید داد.


اگر اکثر یا همه دندان های شما از دست رفته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ در این حالت نیاز به ایمپلنت دیگری دارید و ایمپلنت تک دندان یا چندین دندان برای شما مناسب نخواهد بود و مجبور خواهید بود تمام دندان‌ها و دهان خودتان را ایمپلنت کنید.

منبع خبر :