تیراندازی پاریس/پرتاب گاز اشک آور برای سرکوب اعتراضات توسط پلیس

تیراندازی پاریس/پرتاب گاز اشک آور برای سرکوب اعتراضات توسط پلیس
تیراندازی پاریس/پرتاب گاز اشک آور برای سرکوب اعتراضات توسط پلیس - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حوالی ظهر روز جمعه چندین گلوله در خیابان انگین پاریس، پایتخت فرانسه شلیک شد که این تیراندازی باعث ایجاد وحشت در خیابانی مملو از مغازه‌ها و کافه‌های کوچک در منطقه ۱۰ پایتخت فرانسه شد.

یک وکیل مرکز فرهنگی کردها اعلام کرد که هر سه نفر آسیب دیده در این حاددثه جان خود را از دست دادند. مقامات پلیس نیز گفته‌اند که یک راننده قطار ۶۹ ساله به عنوان مظنون دستگیر شده است. دادستان پاریس نیز گفت که این مرد به تازگی در حالی که در انتظار محاکمه به دلیل حمله به یک اردوگاه مهاجران در پاریس بود، از بازداشت آزاد شده بود و بازرسان در حال بررسی انگیزه نژادپرستانه احتمالی برای تیراندازی بودند.

سوالات کلیدی و اصلی مقامات فرانسوی این است که چرا مظنون با سابقه حمله اردوگاه مهاجران، آزاد بوده است. همچنین پس از این حادثه ده‌ها معترض در فاصله کمی از محل تیراندازی به خیابان‌ها ریختند و علیه دولت پاریس دست به تظاهرات زدند. گفته شده پلیس برای عقب راندن جمعیت خشمگین از گاز اشک آور استفاده کرده است. گزارشگر الجزیره از پاریس گفت: «مردم اینجا احساس می‌کنند که این تیراندازی علیه آنها و علیه جامعه آنها بوده است.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در توییتی گفت که کردهای فرانسه در این حمله هدف قرار گرفتند.

یکی از شاهدان عینی با نام مهمت دیلک به رویترز گفت که او ابتدا صدای تیراندازی و سپس گریه را از داخل یک آرایشگاه روبروی مرکز فرهنگی شنید. او افزود که عابران، مرد مسلح را هنگام عملیات بازداشت کردند.

همچنین یک مغازه دار در آن منطقه به خبرگزاری فرانسه گفت که هفت یا هشت گلوله را در خیابان انگین در منطقه دهم شنیده است و می‌گوید: «هنگام حادثه وحشت کامل حاکم بود. خودمان را در داخل حبس کردیم.»

همچنین اعضای جامعه کرد در پاریس گفتند اخیراً توسط پلیس در مورد تهدید به اهداف کردها هشدار داده شده است و پس از تیراندازی خواستار اجرای عدالت شده‌اند. رهبران کردی همچنین خواستار حفاظت بهتر از جامعه خود شدند، موضوعی که برای کردهای فرانسه از زمان قتل‌های برجسته سه زن کرد در یک دهه پیش مطرح شده است.

منبع خبر : mehrnews.com