آوارگی هزاران مهاجر در مرزهای جنوبی آمریکا

آوارگی هزاران مهاجر در مرزهای جنوبی آمریکا

سیاست‌های مهاجرتی آمریکا سبب آوارگی هزاران مهاجر در مرز‌های جنوبی این کشور با مکزیک شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، سیاست‌های مهاجرتی آمریکا سبب آوارگی هزاران مهاجر در مرز‌های جنوبی این کشور با مکزیک شده است.

تمدید بند ۴۲ قوانین مهاجرتی آمریکا به معنای آوارگی هزاران مهاجر در مرز‌های جنوبی آن است. با ورود به زمستان بسیاری از مهاجران به دنبال بازنگری در ماندن یا نماندن در مرز‌ها افتاده اند.

خبرنگار این شبکه از مکزیک در گزارشی اعلام کرد: این مهاجران در این چادر‌ها با وضعیت آب و هوایی بدی روبرو هستند. با تمدید بند ۴۲ قانون مهاجرتی آمریکا که از ورود مهاجران به آمریکا جلوگیری می‌کند معلوم نیست که وضعیت بد این مهاجران چه زمانی به پایان برسد.

در حالیکه آب و هوای زمستانی در آستانه کریسمس در آمریکا سبب حوادث زیادی در آمریکا شده است دمای زیر صفر درجه وضعیت را برای مهاجران در مرز‌های جنوبی بسیار بد کرده است. در ماه دسامبر دمای هوا به شدت کاهش یافت. آن‌ها در داخل چادر در نزدیکی رودخانه مرزی روگرانده زندگی می‌کنند. آب و هوا بسیار سرد است. آن‌ها بدترین تجربه زندگی خود را پشت سر می‌گذرانند.

یکی از مهاجران زن به این شبکه گفت: سرما وحشتناک است. دمای هوا به شدت کاهش یافته است و ما نمی‌توانیم کاری برای گرم کردن خود انجام دهیم. ما تنها به داخل چادر‌ها می‌رویم. کودکان نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند.

در ادامه خبرنگار شبکه افزود: برای این خانواده و هزاران نفر دیگر در اینجا وضعیت به گونه‌ای شده است که آن‌ها باید تمامی فصل زمستان را در این منطقه سپری کنند. شرایط بد آب و هوایی تاثیر زیادی بر روی این خانواده‌ها داشته است. محل‌های اسکان بسیار کم است و بسیاری از مهاجران که به اینجا می‌رسند سرگردان می‌شوند. آن‌ها مجبورند که زمستان را در داخل خیابان‌ها سپری کنند. این زن نماینده پزشکان بدون مرز در اینجا است. او می‌گوید که وضعیت آب و هوایی اثرات بدی برای مهاجران به همراه دارد.

عضو گروه پزشکان بدون مرز گفت: آن‌ها با کمبود آب و غذا روبرو هستند. وضعیت آن‌ها رو به روز بدتر می‌شود. این به خاطر کمبود محل اسکان است. این به خاطر کمبود آب و غذا است. بسیاری از مهاجران به بیماری مبتلا شده اند.

خبرنگار افزودد: مهاجران به آسانی نمی‌توانند از این وضعیت نجات پیدا کنند. تا زمانی که بند ۴۲ قانون مهاجرت آمریکا وجود دارد وضعیت به همین منوال است. این موضوع به سلامتی آن‌ها آسیب وارد می‌کند. در این حال برخی از فعالان اجتماعی تمام تلاش خود را می‌کنند تا به مهاجران کمک کنند.

یک فعال اجتماعی گفت: افراد زیادی از رودخانه عبور کرده اند. اما ماموران مرزی آمریکا انتظار آن‌ها را می‌کشند و آن‌ها را بازداشت می‌کنند و آن‌ها را به اینجا بازمی گردانند.

در پایان مجری شبکه گفت: به نظر می‌رسد این وضعیت دشوار همچنان برای مهاجران در ساحل جنوبی رود ریوگرانده ادامه داشته باشد. دادگاه عالی آمریکا قرار است دلایل تمدید بند ۴۲ قانون مهاجرت آمریکا را در ماه فوریه بررسی کند. اما تصمیم گیری در این رابطه تا ماه ژوئن به طول خواهد کشید. این به معنای حضور طولانی مدت مهاجران در اینجا است.

منبع خبر : iribnews.ir