امیرعبداللهیان: حامل پیام رئیس جمهور برای سلطان عمان هستم

امیرعبداللهیان: حامل پیام رئیس جمهور برای سلطان عمان هستم

در بدو ورود به مسقط

وزیر خارجه کشورمان گفت که در سفر به مسقط حامل پیام آیت‌الله رئیسی برای سلطان عمان است و در گفتگو با سلطان هم این پیام را تسلیم و هم درباره برخی از موضوعات مورد تأکید روسای دو کشور رایزنی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عمان امشب (سه‌شنبه) ششم دی ماه وارد مسقط شد در بدو ورود در گفتگو با خبرنگار اعزامی صداوسیما در تشریح اهداف این سفر گفت: ایران و عمان همواره رایزنی‌های د‌وجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در موضوعات مورد علاقه داشته‌اند.

وی افزود: عمان هم یک مرکز گفت‌وگوی منطقه‌ای بوده و در مسائل متنوعی چه در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و چه در ارتباط با بحران‌های منطقه‌ای، همواره نقشی خیرخواهانه از سوی مقامات عالی عمان انجام شده است.

وزیر خارجه گفت: ما در جریان این سفر فرصتی است که ضمن مرور موضوعات روابط دوجانبه مسائلی که بایستی شتاب بیشتری به تحقق آن داده شود را دنبال کنیم و در عین حال همچنان بحران در یمن، افغانستان و اوکراین از موضوعاتی است که در این گفتگو‌ها مورد توجه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: من حامل پیام آقای دکتر رئیسی برای سلطان عمان هم هستم که در گفتگو‌های فردا با سلطان هم این پیام را تسلیم خواهم کرد و هم در خصوص برخی از موضوعات مورد تأکید روسای دو کشور گفتگو و رایزنی نیز خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان همچنین درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت: مقامات عمان در موضوع نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به گام‌های نهایی توافق نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا کردند.

وی افزود: در آخرین دیدارم با وزیر خارجه عمان در اردن در این خصوص گفتگو داشتیم و این گفتگو‌ها در چارچوب سوابقی که بین دو کشور موجود است و تلاش‌هایی که سلطان و وزیر خارجه عمان در ماه‌ها و هفته‌های اخیر داشتند، تداوم خواهد یافت.

منبع خبر : iribnews.ir