دشمن پس از شکست در اغتشاشات، اقتصاد را هدف گرفت

دشمن پس از شکست در اغتشاشات، اقتصاد را هدف گرفت

وزیر کشور:

دکتر وحیدی گفت: دشمنان انقلاب پس از اینکه از تلاش برای ایجاد اغتشاش، ناامنی و نفاق در کشور به نتیجه‌ای نرسیدند، هدف خود را معطوف لطمه زدن به اقتصاد کشور کرده‌اند.

دشمن پس از شکست در اغتشاشات، اقتصاد را هدف گرفتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار خوزستان در محل تالار شهید علی هاشمی اهواز ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی گفت: ملت ما در این موقعیت تاریخی بسیار حساس، بار دیگر عشق خود را به اسلام، مکتب اهل بیت، رهبر و آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان داد.

وزیر کشور بزرگترین نقطه قوت ایران را پس از اعتقاد به مکتب اهل بیت (ع)، حضور مردم معتقد در میدان دانست و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری همه گره‌ها به دست مردم حل شدنی است و هر جا مشکلی وجود دارد، در آنجا مردم حضور نداشته‌اند.

وحیدی همچنین گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) چه جمعیت‌هایی به میدان آمدند؛ در حالی که سال‌های قبل این چنین نبود. این موضوع نشان می‌دهد مردم ما وقت شناس و دشمن شناس هستند.

وزیر کشور شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را یک یوم الله دیگر دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی زمانی که از بین ما رفت، همه دیدند که فرزند تربیت یافته انقلاب اسلامی می‌تواند دنیا را شگفت زده کند. البته شیاطین خوشحال بودند؛ زیرا فکر می‌کردند یک فرد بزرگ را از سد راه برداشته اند.

وی این موضوع را نشان از حرکت درست روبه جلوی انقلاب با هدایت رهبری فرزانه و مجاهد خستگی‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: در تمام دوران‌ها و همچنین گیر و دار معرکه‌های امروز، کشتی انقلاب اسلامی به سلامت به جلو می‌رود.

دکتر وحیدی در ادامه گفت: دشمنان برای ایجاد اغتشاشات در خوزستان موفق نشدند و کار به جایی رسیده که رسانه‌های خارجی به مردم فحاشی کردند و در نهایت حادثه ترور در ایذه را انجام دادند که خوشبختانه عوامل آن دستگیر شدند.

وزیر کشور در ادامه گفت: همه این موارد نشان می‌دهد دشمن مدام در حال تلاش بوده و از اینکه ملت ایران به ویژه مردم خوزستان به آن‌ها پاسخی نداده اند، ناراحت هستند.

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در استان خوزستان گفت: نرخ رشد در استان خوزستان از ۲.۶ در سال قبل به ۵.۶ در سال جاری رسیده که بسیار ارزشمند است. همچنین درآمد گمرکی استان از ۴۰ هزار میلیارد به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وزیر کشور افزود: با وجود اینکه در طول یک شبانه روز حدود۶۰ تا ۸۰ میلی متر بارندگی در اهواز داشتیم، اما در عرض ۲۴ ساعت تمامی آب‌ها دفع شدند که اقدام مدیران استان در این زمینه قابل تقدیر است.

دکتر وحیدی تصریح کرد: امسال ۵۳ هزار میلیارد ریال یکدفعه به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تزریق شد. همچنین ۳۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان در نظر گرفته شد که بیشترین میزان اعتبار بین استان‌های کشور است.

وی افزود: سال گذشته بحث کشاورزی استان به خوبی مدیریت و امسال میزان آب مناسبی برای کشت پاییزه به کشاورزان داده شد که با وجود نبود نزولات آسمانی شاهد افزایش برداشت بودیم.

وزیر کشور همچنین گفت: در حادثه متروپل، زلزله اندیکا و ایام اربعین شاهد زحمات آقای خلیلیان بودیم که همه این موارد با سلامت طی شد؛ آقای رییس جمهور چندین بار به خوزستان سفر کرد که نشان از اهمیت این استان برای دولت است.

لطمه به اقتصاد، طراحی دشمن پس از شکست در اغتشاشات

دکتر وحیدی افزود: بعد از این که شاهد موفقیت‌های روز افزون دولت انقلابی بودیم، دشمن با تمام قوا اغتشاشات را درست کرد که به نتیجه نرسید و رسما اعلام کردند که باید به اقتصاد ایران لطمه بزنند.

وی تصریح کرد: آن‌ها با ایجاد نوسانات ارزی، جنگ روانی و تبلیغات عظیم به مردم می‌گویند که پول خود را از بانک‌ها خارج کرده و به نوعی مردم را ناامید می‌کنند.

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه از لحاظ ارزی مشکلی نداریم و ارز به میزان کافی وجود دارد، افزود: ذخایر کالا‌های اساسی تا ۱۳۰ درصد افزایش یافته و مشکلی از این بابت نداریم، با این وجود دشمن تلاش می‌کند مردم را ناامید کند.

دکتر وحیدی با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی هستیم بیان کرد: در بحث خودرو، دولت تلاش زیادی برای ساماندهی قیمت‌ها می‌کند، اما بخش عمده‌ای از این افزایش‌ها توسط دلالان رقم می‌خورد.

وی افزود: بعضی‌ها تنها به دنبال سودجویی هستند و کاری به مشکلات مردم ندارند که در جای خود باید به این موضوع پرداخته شود.

وزیر کشور در پایان ضمن قدردانی از زحمات استاندار پیشین خوزستان بیان کرد: آقای خلیلیان همیشه در میدان بوده و ما حتما از وی در قسمت‌های دیگر استفاده خواهیم کرد؛ آقای محراب نیز فردی بسیار کوشا، پرتلاش و شناخته شده است و آشنایی خوبی از استان دارد که امیدواریم مسیر توسعه و پیشرفت استان با قدرت و با هماهنگی نمایندگان مجلس، مسئولان، نخبگان و علما ادامه داشته باشد.

وی افزود: مسائل و مشکلات استان خوزستان مرتب از طریق رهبری و رئیس جمهور پیگیری می‌شود و هیات دولت این موضوع را وظیفه خود می‌داند.وزیر کشور افزود: همچنین از مسئولان استان انتظار داریم در کنار استاندار جدید به پیشرفت استان کمک کنند تا هرچه زودتر عقب افتادگی‌ها و محرومیت‌هایی که در استان وجود دارد حل و فصل شود.

منبع خبر : iribnews.ir