عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها کمکی به ثبات منطقه نمی‌کند

عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها کمکی به ثبات منطقه نمی‌کند

در انتقاد از عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: عادی سازی روابط کشور‌های عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی کمکی به ثبات و امنیت در منطقه نمی‌کند و کمکی هم به احقاق حقوق ملت فلسطین نخواهد کرد.

عادی سازی روابط کمکی به ثبات و امنیت منطقه نمی‌کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره عادی سازی روابط برخی کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی با بیان اینکه موضع ما در قبال رژیم صهیونیستی و هویت نامشروع و غیرقانونی آن روشن است، گفت: معتقدیم توسعه مناسبات و عادی سازی روابط کشور‌های عربی و اسلامی با این رژیم کمکی به ثبات و امنیت در منطقه نمی‌کند و کمکی هم به احقاق حقوق ملت فلسطین نخواهد کرد. اولین متقاضی از کشور‌های عربی و اسلامی ملت فلسطین است و انتظار دارند دولت‌های عربی و اسلامی با تمام قوا از حقوق حقه این ملت حمایت کنند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین از عادی سازی روابط استقبال نکرده و نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ملت‌های منطقه هم نشان داده‌اند که از عادی سازی روابط برخی از دولت‌های عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی استقبال نکرده و آن را قبول ندارند و دیدگاه‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف نشان داده‌اند. برجسته‌ترین حوزه‌ای که تنفر ملت‌های منطقه از رژیم صهیونیستی بود در زمان برگزاری جام جهانی در قطر بود که خود صهیونیست‌ها اعتراف کردند که ما بدون حضور در جام جهانی بازنده این میدان بودیم و ملت فلسطین بدون حضور در این عرصه برنده جام جهانی بود.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: امیدواریم نگاه ملت فلسطین و نگاه ملت‌های منطقه محل توجه دولت‌ها قرار بگیرد و به ماهیت تهدیدآمیز رژیم صهیونیستی توجه روزافزون و بیشتر داشته باشند.

منبع خبر : iribnews.ir