واکنش‌ها به خشونت مرگبار پلیس آمریکا

واکنش‌ها به خشونت مرگبار پلیس آمریکا

اقدام خشونت بار پلیس آمریکا که منجر به کشته شدن یک شهروند سیاهپوست شد، جنجال تازه‌ای بپا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کشته شدن یک شهروند سیاهپوست با اقدام خشونت بار نیرو‌های پلیس در شهر لس آنجلس‏ آمریکا، جنجال تازه‌ای در این کشور بپا کرده است.

یکی از خویشاوندان بنیانگذار جنبش «جان سیاه پوستان اهمیت دارد» بر اثر اقدام نیرو‌های پلیس لس آنجلس با استفاده از اسلحه شوکر در پی یک حادثه رانندگی جان باخت.پلیس لس آنجلس اعلام كرد ”نیرو‌های پلیس این شهر در سال گذشته (میلادی) بیش از ۲۰۰۰ بار از زور (و خشونت) استفاده کرده اند. از میان این آمار‏، در ۳۱ مورد منجر به مرگ شده است. از این ۳۱ مورد مرگبار، هشتاد درصد مربوط به استفاده از مخدر‌ها یا نوشیدنی‌های الکلی بوده است. رئیس پلیس لس آنجلس اذعان كرد این آمار بسیار بالاست‏، اما برای این اداره ناچیز به شمار می‌رود.

در همین حال‏، پتریس کالرز، از بنیانگذاران جنبش «جان سیاه پوستان اهمیت دارد» - که پسر عموی کینان اندرسون است - در بخشی از یادداشتی که در اینستاگرام منتشر کرده آورده است: پسر عموی من را پلیس کشت. لس آنجلس هیچ ساختار سلامت و معقولی ندارد‏، هیچ خدمات اجتماعی واقعی ندارد... تنها و تنها، پلیس، پلیس و پلیس!

ماموران پلیس لس آنجلس، کینان آندرسون، سیاهپوست ۳۱ ساله را در سوم ژانویه سال جاری میلادی در یک سانحه رانندگی بازداشت و کردند، اما ساعاتی پس از بازداشت این سیاهپوست در بیمارستان جان باخت.

منبع خبر : iribnews.ir