ورود خوراک دام تولید شده از ضایعات کشاورزی به بازار

ورود خوراک دام تولید شده از ضایعات کشاورزی به بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بینان زیادی برای تولید خوراک دام از ضایعات کشاورزی ورود کرده‌اند گفت: این محصول برای اولین بار به صورت تجاری تولید و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: شرکت‌ها و هسته‌های دانش بنیان ایرانی برای استفاده از ضایعات باقی مانده محصولات کشاورزی در تولید خوراک دام و طیور، ورود کرده‌اند.

وی افزود:در دهکده فن آوری و نوآوری خراسان رضوی نیز تولید خوراک دام از ضایعات کشاورزی را شروع کرده اند و اکنون محصولات خود را در اختیار عشایر قرار داداه اند؛ در واقع این طرح اکنون عملیاتی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت استفاده از ضایعات کشاورزی در خوراک دام در کشورمان فراهم است و می‌توان به شکل مناسبی از آن بهره گرفت به طوری که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور نیز از ضایعات باقی مانده از گلابگیری برای تولید خوراک دام استفاده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که به چه میزان از ضایعات محصولات کشاورزی در خوراک دام استفاده می‌شود، تصریح کرد: بسته به میزان پروتئین تامین شده از ضایعات محصولات کشاورزی متفاوت است و نمی‌توان فرمول یا درصد کلی برای آن مطرح کرد.

خیام نکویی یاداور شد: در جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز دستگاهی تولید کرده اند که با خرد کردن سرشاخه درختان و غنی سازی محصول به دست آمده، آن را در خوراک دام استفاده می‌کنند.

منبع خبر : iribnews.ir